Publicatie afstudeerscriptie Femke van Winkelen

 

Autisme Spectrum Stoornis bij meisjes

Hoe kunnen psychomotorisch kindertherapeuten op een professionele manier bijdragen aan vroegsignalering van ASS bij normaal begaafde meisjes?

Autisme Sprectrum Stoornis bij meisjesFemke van Winkelen

 

Het is moeilijk ASS bij normaal begaafde meisjes te kunnen signaleren. Dit heeft te maken met het feit dat ASS zich bij meisjes op een andere manier uit dan bij jongens, waardoor er regelmatig signalen worden gemist. Kennis en vaardigheden zijn van groot belang voor hulpverleners om ASS vroegtijdig te kunnen herkennen. Hoe eerder bekend is dat er sprake is van ASS, hoe eerder kind en omgeving de ondersteuning en zorg krijgen die passend en nodig is. Ook kunnen comorbide stoornissen voorkomen worden en tijdig worden behandeld. 

 

Met dit kwalitatieve onderzoek is geprobeerd inzicht te krijgen op welke manier een psychomotorisch kindertherapeut kan bijdragen in het vroegtijdig signaleren van ASS bij normaal begaafde meisjes. Op basis van deze inzichten worden een aantal aanbevelingen gedaan met betrekking tot de wijze waarop psychomotorisch kindertherapeuten ASS bij normaal begaafde meisjes kunnen signaleren. Het doel van dit onderzoek is een bijdrage te leveren aan vroegtijdige signalering van ASS bij normaalbegaafde meisjes.

 

Discipline: Psychomotorische kindertherapie
Focus: ASS; normaal begaafde meisjes
Werkveld: Psychomotorische kindertherapie
Doelgroep/problematiek: ASS bij normaal begaafde meisjes
Contact: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

fotolia 39313121bew

INSCHRIJVEN

 

Schrijf u direct in voor één van onze opleidingen

 

 

 

 

 

 

Naar inschrijfformuliermeer roze